Telefoneren

cell phones are the latest invention in rudeness (t. guillemets)

Omschrijving

Het eerste contact met een bedrijf gebeurt vaak telefonisch. We kunnen dan ook zeggen dat de telefoon een visitekaartje is van uw bedrijf. Maar wat als een klant slechts na lange tijd iemand aan de lijn krijgt of misschien wel helemaal niet wordt geholpen? Wat als de medewerker aan de lijn gedemotiveerd is en dit ook laat blijken? Een gespecialiseerde training is helemaal geen overbodige luxe!

Doelstelling

Deelnemers leren de meest voorkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier te voeren, met als doel potentiële en huidige klanten en zakenrelaties een positieve indruk te geven van de organisatie.

De training is zeer praktisch opgezet. We werken vooral met verschillende soorten telefoongesprekken die bovendien worden opgenomen, zodat directe en accurate feedback mogelijk is. De deelnemers kunnen na afloop goed klantvriendelijk telefoneren. Dit houdt onder andere in dat ze na afloop in staat zijn een klant telefonisch goed te woord te staan, goede informatie kunnen inzamelen, een klant goed doorverbinden maar ook lastige gesprekken kunnen voeren, zoals klachtenbehandeling.

Na deze training heb je een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe klink ik zelf aan de telefoon en wat zijn de gevolgen hiervan?
  • Hoe leid ik een gesprek en communiceer ik klantvriendelijk?
  • Hoe verbind ik klanten op een correcte manier door?
  • Welke telefoongedragingen doen het goed en welke niet? Waarom?
  • Hoe breng ik op een klantgerichte manier een negatieve boodschap over?
  • Op welke manier vang ik best klachten op, zodat het zowel voor mezelf als voor de klant bevredigend is?
  • Doelgroep

    Alle medewerkers met interne en externe telefonische contacten.

    Tijdsduur

    1 dag

    « Terug naar overzicht