Klantenprofilering

Omschrijving

Verkopers hebben vaak de neiging om hun verhaal steeds op dezelfde manier te brengen. Het effect van een verkoopsgesprek is echter hoger als we onze benadering kunnen aanpassen aan de stijl van onze gesprekspartner. Uiteraard komen hier de nodige tricks & tools aan te pas.

Doelstelling

Aan de hand van oefeningen, games en simulaties van gesprekken duiden we het onderwerp en oefenen we nieuw gedrag in. We duiden verschillende communicatiestijlen en hoe we onze stijl best aanpassen afhankelijk van het onderwerp en de wens van de klant. Deelnemers krijgen eveneens de nodige tools aangereikt om hun aanpak/verkoopverhaal aan te passen aan de stijl van hun klanten of prospects.

Na deze training heb je een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe kan ik met iemand anders op dezelfde golflengte komen?
  • Welke zijn de verschillende communicatiestijlen?
  • Hoe kan ik mijn stijl aanpassen aan die van mijn klant?
  • Doelgroep

    Iedereen die regelmatig face-to-face gesprekken heeft

    Tijdsduur

    1 dag of 2 x 1 dag

    « Terug naar overzicht